onsdag, augusti 27, 2008

Nya inköp-nytt liv?

Idag har jag haft glädjen att hämta vår nya musikbox-Ipal-beställd från Designtorgets webbsida. Å så fin och vilket ljud. Jag vill aldrig mer åka hemifrån ;)

Har även köpt tre pocketböcker. Två inför kommande jobb, Mia Törnbloms "Självkänsla Nu" och "Mera Självkänsla". Alla har väl läst dom vid det här laget men inte jag och jag tror att innehållet kan ge mig inspiration. Den tredje är i chic-lit genren, Belinda Olssons fortsättning på Agatas liv som nybliven mamma i boken " Otrogen på öppen gata" Som att se på underhållningstv fast i bokformat. Alla att läsas när ork och tid finns.

Kul idag: fina Zandra och hennes son Noel har hälsat på. Vi har ätit ceasarsallad och strosat på stan medan Molly lekte på förskolan.

Händer i blåsmark: jill har köpt ett finfint litet grönt hus i byn. Hälsade på henne ikväll med maken och barnen. Det blir jättefint!

Pirr i magen som försvann: observanta kanske kommer ihåg att jag bokat tandläkartid för en tid sedan. Idag avbokade jag den. Johannes kunde inte komma ifrån jobbet. Å vad ledsen jag är ;)

Garderobsfynd: Dammade av ett par i princip oanvända clarksdojjor i rött skinn jag köpte för flera år sedan. Tackar mig själv för att jag inte rensat iväg dom till kupan. Sköna och snygga och precis vad jag saknat inför hösten.

Dagen Molly: "du får väl slå mig!" ( Johannes och Molly har ett bråk och Johannes frågar Molly vad hon tycker att han ska göra för att Molly ska förstå att hon inte får springa barfota i byggbråten, varpå hon uttalar ovanstående )Var får ungen allt ifrån? Hur kan man hålla sig för skratt? Älskade ordbajsande barn. Obs! för er som inte känner oss, vi har aldrig slagit våra barn och har inte tänkt börja även om dom uppmanar oss till det.

Och Majken kan: klättra hela vägen upp för trappan till vardagsrummet på övervåningen. Äta mat med bitar i. Sitta på knäna och hoppa sig framåt. Säga till oss när hon vill bajsa på pottan ( kryper fram och krystar utan att göra det i blöjan)

Nu sova!

Inga kommentarer: