torsdag, februari 12, 2009

lämna gråtande på dagis

Det gick bra idag, ändå. Hon famnade mig när vi kom fram till dagis och jag klädde av henne overall och övrigt. Sedan fram med snutte och tutte. -Nu ska jag fara på jobbet, vi ses sen. Puss puss. Går utan att tveka. Hon gråter och tittar efter mig i famnen på fröken.

jag gråter lite jag också, i bilen där igen ser. Sen snyter jag mig och åker till jobbet. Det blir en bra och effektiv förmiddag

När jag komer och hämtar henne har hon precis ätit lunch och sitter lugnt och stilla hos en fröken. Imorgon lämnar Johannes. Det känns bra att få vila ifrån lämnandet en dag. Fom tisdag nästa vecka är det mitt ansvar. Varje dag. Det känns okej. Och skönt att ha ett arbete att gå till.

1 kommentar:

MiTTSeTTe sa...

Gruvar! Det är inte lätt varken för mamma eller barn. Hoppas att Danne kan ta inskolningen.
/Kram