söndag, mars 01, 2009

söndagsgöra

vi har badat, ätit palt och städat flitigt. Pratat och Molly har klippt sig i fingret. Mitt kontor har fått en liten uppryckning med dammtorkning och undanplockning. Majken har sovit sedan badet och det ar dryga två timmar sedan. Det tär när man försöker hålla jämn fart med storasyster.

Vi har fått två stora tjejer på sistone. Majken har gått från bebis till barn och charmerar de flesta med pussar och vinkivink och glada skratt. Hon pratar mer och mer och förstår det mesta man säger. När jag lämnade henne på förskolan under förra veckan grät hon inte utan verkade förstå att det är där hon ska vara ett tag under dagen. Skönt.

Det börjar synas att vi jobbar mer än tidigare. Tiden till övrigt blir mindre. Jag skriver färre inlägg, jag är mindre less på hemmalivet och jobbet tar över mer av min tankeverksamhet än tidigare.

Sportlov i veckan, men inte för oss. Jag är ledig på måndag och har fullt upp resten av veckan. Begravning på fredag. Sedan ensamhelg då Johannes efterlängtade stockholmsresa blir av.

Kom och kolla in igloon som är byggd vid Reprisen i Öjebyn. Jag är isdrottning där på tisdag mellan 9-11 ungefär ( om ni är lediga och intresserade)Igloon står kvar så länge den överlever;)

Inga kommentarer: