fredag, april 09, 2010

jä..la sk..t



bilder från första turen med cykel igår. Tog en pause på kupan där barnen fikade och jag shoppade en kofta, en bok, en regnjacka till majken och två mjukisdjur till barnen.

Sitter ensam hemma och andas ut en smula efter en lång dag hemma med barnen. Regn och rusk har hållt oss inne, förutom en snabb och stökig sväng på stan i jakt på en toppenpresent till min blivande 20åriga lillasyster ( vilket inte resulterade i nåt annat än att jag tappade humöret)

Barnen är ute med sina cyklar tillsammans med Johannes. Tack och lov för den fina fina prinsen jag fick äran att leva och få barn med.

Brevid mig ligger en sandalrökelse och förgyller tillvaron, direkthemkomna från Indien ( tack sötaste Eleonor!)

Det är sisådär ärligt talat. Träningen går pissigt, kroppen vill inte riktigt springa och jag har inte tagit mig iväg på styrketräning heller. Humöret är inte på topp efter mitt godisstoppbryt under påsken. Det är ingen höjdare att börja om ( att äta) och sluta ( att äta godis) inom kort kan man säga. Jag är hungrig ( sugen) hela tiden och försöker att inte tröstäta.

Jag vet att det vänder. Om solen kommer som lovat imorgon eller om jag tar på mig skorna och tar en sväng runt backen med bra musik i lurarna redan ikväll. Allt är egentligen precis som det ska vara. Ibland är man bara inte på topp :)

3 kommentarer:

Mari sa...

Åh, vännen, jag har ju också varit där. Många gånger om : ) Hoppas någon gång, att vi springer bredvid varandra, du och jag. Stor kram

Kurt Lundberg sa...

Hej!

I dag verkade löpningen vara på TOPP du flög ju fram i träningsspåret.

//Kurt

Hanna sa...

Tack söta ni! Ibland behöver man lite peppning!

Kurt- det såg bra ut för er oxå! Kul och inspirerande att se att ni är igång! Vi ses säkert igen!

Mari- klart vi ska springa ihop, det dröjer nog inte så länge! kram kram!