onsdag, april 21, 2010

livet just nu, idag

Jag tror att jag sällan levt nyttigare och hälsosammare än nu. Tränar ( även om det inte känns tillfredställande med vänster benhinna som värker) bra, äter som en häst fast mycket grönt och bra proteiner och kolhydrater och god frukt. Undviker mjöl och socker. Min hy har börjat gilla läget och kroppen börjar få muskler. Det är en skön känsla.

och

Jag cyklar till jobbet på morgonen och tänker att jag saknar stockholm. Nästan varje dag. Kanske är det det rastlösa i mig som gnager. Kanske är det våren, eller friheten anonymiteten i storstaden ger. Eller det faktum att vi snart bott här i fyra år, vilket är min maxgräns för att stanna på ett ställe sen barnsben.

Myntet har två sidor. Stockholm vs Piteå också. Man har bara ett liv.
Fast det finns inte utrymme för snabba stora beslut längre, med två barn i familjen.
Kanske är det bara våren.

uppdatering: vill bara förtydliga- jag älskar livet här, vill inte vara utan kära fina familj och vänner. Man är fångad i mittemellanvärlden när man har två eller fler "hemma", så är det bara.

8 kommentarer:

Mari sa...

Förstår känslan. Vi pratade om det när vi var i Stockholm och jag sa att jag tror du alltid brukar längta tillbaka - bort på våren. Det kanske är lite både och. kram

caroline sa...

förstår precis hur du känner Hanna, jag har känt så i snart mina 5 hela piteå år här!
När jag är i Stockholm kan jag aldrig komma på varför vi valde bort Vasastan mot Pite , men familjen här är så viktig och man lever på ett annnat sett här vilket jag tycker är super för flickorna!

Sarah sa...

Funderar också i de banorna. Ofta. Särskilt på våren! Det finns verkligen bra och mindre bra sidor med bägge alternativen. Men visst är det en förmån för barnen på många sätt att bo i Piteå!Går inte att komma ifrån. Ses på Lördag! Kram!

Anonym sa...

Ska vi inte bara flytta?! Om fyra år kanske vi kan flytta hem igen? :)
Kram du fina, vi ses imorrn! /Cilla

MiTTSeTTe sa...

Ni är varmt välkomna<3

Hanna sa...

Tack för alla fina kommentarer! Kram på er allihopa.

Lisette- vi börjar med att komma ner hela högen med bil den 20e maj. stannar över helgen. Boka in oss åtminstone en natt :) då kan vi låssas att vi är öbor tillsammans :)

Anonym sa...

Ingen blir gladare än vi om ni bestämmer er för att flytta ner igen. När våren kommer är jag så otroligt glad att jag bor här :)
Hur länge blir ni nere i maj?
Kram Maria

johlid sa...

Vi bilar ner på torsdag kväll och kör hem på måndag kväll. Då har vi bil och kan ses i siggis kanske? Vi kan åka till Sofia i Stuvsta, bo på Stora Sss och hos Jacko och Sara i västertorp, och åka mellan till hur vi vill, sitta i bilkö, köra i tunnlar (jag älskar tunnlar och speciellt under byggtiden) och bara kunna åka runt och glo på söderort, gamla hoods etc etc.