måndag, augusti 15, 2011

midnattsloppet 2011

Under falsk identitet sprang jag mitt första midnattslopp den 13 augusti ( var ute för sent för att få egen biljett men fick springa ändå då en annan tjej fick förhinder). Det var ett av de absolut roligaste lopp jag sprungit och något jag varmt kan rekommendera för alla. En löparupplevelse utöver det vanliga att springa på söders gator i mörkret tillsammans med dryga 20.000 andra människor i alla åldrar, men med samma färg på tröjan. Banan var snabb och hade några tunga backar. Jag presterade så gott jag kunde, men nästa år kommer jag att springa fortare och i mitt eget namn! :)

Efter loppet joggade vi hem till vänner i närheten och tog den obligatoriska teambilden. Martin och Maria var riktigt snabba och slog sina gamla rekord med hästlängder. Maria sprang gott och väl under min drömgräns på 50 minuter. Jag kom i mål på 56.26 och kunde konstatera att jag är söligare på milen än förra året men fortfarande vid god vigör :) Nu väntar Tjejmilen den 3e september och Halvmaran den 17 september, för att fortsätta med topploppet den 1 oktober och förhoppningsvis nåt mer lopp innan vintern gör entre.

Inga kommentarer: