onsdag, januari 04, 2012

så skriver vi 2012

Året 2011 bestod till stora delar av flytten. Oro, förväntningar och förhoppningar.

C-Uppsatsen fick ett stort fokus under de första vintermånaderna, som ett sätt att koppla från det som egentligen pirrade, skavde och oroade. Jag är så innerligt glad att jag fullföljde kursen och klarade uppsatsen med bravur, Ett B jag är mäkta stolt över och som gav mersmak. Jag vill verkligen fortsätta skriva och /eller forska. Resorna till Gävle var ett välkomnande avbrott i tillvaron och jag träffade så fina, varma,och olika dramapedagoger.

I maj gick uppsatsen igenom och strax därefter, under loppet av två veckor, sålde vi huset, köpte lägenhet i Aspudden och fixade ett jobb till mig. Pusselbitarna började falla på plats och en stor klump lossnade från våra axlar.

Under sommaren lärde vi känna sommaren i Aspudden och tog avsked av Piteå som boplats.

Hösten har passerat i rasande fart. Inskolning av barnen på förskola och skola. Nytt jobb för mig, med allt vad det innebär. Flera flyttar pga stambytet. Vi har mitt i allt kunnat ägna tid åt att fånga upp flera av våra nära och kära i stockholm. Samvaron med dessa människor har varit ovärderlig. Barnen har dessutom fått två nya kusiner som vi har fått lära känna.

När jag tittar tillbaka tänker jag att vi är modiga och starka tillsammans, jag och maken. Vi har fattat stora och små beslut och sedan genomfört dem det här året. Vi vet hur vi båda fungerar och det hjälper oss i vardagen. Flytten har fört oss närmare varandra som familj och vi klarar oss bra.

Om jag tittar framåt så hoppas jag att 2012 blir ett lite lugnare år. Mer tid för träning, böcker, familj och nöje. Framförallt att alla får vara friska såklart. Gissar att våren kommer att innehålla rätt mycket renovering och inredning i lägenheten, vilket känns kul. Jag önskar att löpningen ska flyta på och att jag hittar ett yogaställe som jag vill träna på. Bättre mat på bordet, mindre kött och mer ekologiska produkter, mindre kaffe, mer gott vin och inget godis.

Men inga nyårslöften!
Gott nytt 2012!

Inga kommentarer: