onsdag, januari 25, 2012

soffan!

Vi har blivit med tvättmaskin och torktumlare. Om några få veckor anländer det nya köket. I övrigt står renoveringen stilla. Vi har grottat ner oss i träning och i vår nygamla soffa.

Det var en riktigt bra helg som kom och gick. Jag fick hänga med pitetjejer i hägersten på fredagskvällen och promenerade hemåt runt halvtretiden på natten. Sånt gör mig glad. En massa mat och prat och vin. Lördagen var lite trött men lugn och vi stökade på hemma, bakade pizza och mös med barnen. I söndags åkte vi stjärtlapp och skidor i aspuddenparken och hängde med en granne och hennes 6-åriga dotter. Sen kunde jag och Johannes ta en löptur runt trekanten, vilket känns som en otrolig vardagslyx. Sånt går när man har en inneboende :)

Dagarna därefter har mest handlat om jobb och träning, men nu ser jag fram emot att få vara ledig en dag extra då Majkens förskola har stängt på fredag.

2 kommentarer:

Livet på Storgatan sa...

fin fiiin soffa, darliing!
där vill jag ligga och surra:)

Hanna sa...

Jaaaaaa!!!! Kom NU!!!