fredag, januari 13, 2012

veckan

Jag blev hemma med Majken idag. Hon fick feber under natten och kräktes efter morgonvällingen. Molly var lite missnöjd över att hon inte fick stanna hemma, men skolbarn är skolbarn och hon fick skjuts av Johannes. sedan dess har vi hängt framför datorn och tvn och varken humöret eller orken har varit på topp för unga fröken Lidström. Nu har vi hämtat storasyster och hämtat ny energi med ett mellis.

Under veckan som gått har jag hunnit springa två gånger, samt prova yoga på Inbalance som ligger nära mitt jobb på Mariatorget. Det blev en fortsättningskurs i Ashtanga yoga och jag tyckte att det kändes riktigt bra. Bland annat så uppskattar jag att få bra teknikgenomgångar, då det förhoppningsvis leder till att jag kan träna bättre på egen hand. Det märks och känns dock tydligt att min egen styrka inte är på topp och träningsvärken efter tisdagens lektion är grym. Träning är mitt lyckopiller!

Vad som sker i helgen återstår att se, det beror väl mycket på hur det blir med Majken. Förhoppningsvis kan vi hämta den nygamla soffan och hänga där endel ( mellan träningspassen :) Jag hoppas att jag ska kunna se de första avsnitten av allas älsklingsserie Sons of Anarchy samt den spännande upplösningen på Homeland. Lugnt och avkopplande i feberlandet.

Inga kommentarer: