fredag, oktober 21, 2005

avskalad fingertopp



Skar mig som f-n i fingertoppen för en stund sen. Skulle bara fixa min nyinköpta billiga begangnade åkpåse som jag fyndat på Återbruket då saxen slant och blodet sprutade. Yr av blodförlust ?fick vi ( jag och Molly) ligga på golvet och ta igen oss lite innan vi kunde fortsätta med våra sysslor. Pappa Johannes somnade av på fel tåg mot Jakobsberg!! och kommer först om en timme, så det är bara att bita ihop och hoppas att fingret klarar sig och att blodförgiftning och andra hemska följdsjukdomar håller sig borta. Typiskt. Annars har jag mest ängnat dagen åt att förstöra barnbidraget och har lyckts göra endel fynd åt Molly, bla jacka och täckbyxor, åkpåse, Miffybok, jeanskjol, byxa och munkjacka, jättespindel av tyg samt säkerhetspinne för lådor i form av en låååång hundliknande varelse. Rätt lyckad shopping dag alltså.

1 kommentar:

Mari sa...

På bilden verkar Molly inte speciellt ledsen för sin mammas skull i alla fall ... Trevlig helg till familjen på Tomtegränd från vi på Ankars. Och bra jobbat med shoppingen!