söndag, oktober 23, 2005

ingen badkruka så långt ögat kan se


Molly har härmed avslutatsin första kurs i babysim och kan nu en massa olika badtricks, som tex: Balansera i mammas/pappas hand, ligga på rygg i vattnet, dyka och simma/åla upp till ytan med mera med mera. Jag fick se min dotter badafrån bassängkanten då mitt djupa hemska fingersår hindrade mig från att hoppa i plurret denna sista gång. Som tur är börjar fortsättningskursen redan nästa helg....
Helgen för övrigt har varit finemang, vi var lite uttråkade idag och tyckte att inget hände på tomtegränd, men då dök Sara och kusin Jackupp och sen blev det liv i luckan och vi lekte, kokade hallonsylt ( första ggr i mitt liv som jag gjort egen sylt...kanske kokade den för länge och blev marmelad, vet ej än...) och tvättade och pratade såklart. Molly har blivit en surrpinne på sistone och snackar nästan hela tiden. igår sa hon ett tydligt Ma Ma, som både jag och Johannes tolkade som det första riktiga ordet. Kärlek till ett barn....herregud så kär man är.

Undrar över veckan som kommer, vad man ska hitta på, vem man ska träffa, hur Molly ska äta, sova, leka.... Tis, ons och To är redan bokade, men vad händer imorgon!? Ingen som vet eller kan locka med nåt äventyr?
Nu måste jag gå till tvätten.

Inga kommentarer: