torsdag, oktober 27, 2005

Dagarna går och snart är det fredag

Det känns verkligen som om den här veckan har rusat fram. Kan ärligt säga att lönen kom välbehövligt och den har jag roat mig med sen i tisdags. Har köpt småsaker, handlat mat och umgåtts med tanken på att jag kan köpa något om jag vill. Lite knäppt att pengar kan göra en på bra humör, men när man går hemma hela dagarna behöver man ju lite att röra sig med, eller vad tycker ni? Dessutom finns det ju hur mkt fint, bra och praktiskt som hellst som man vill ge sina små underverk. Köpte en orange pigg leksak på Barnens hus idag till Molly, en sån som jag själv lekte med? när jag var liten. Hon sög lite på den när vi kom hem, men nu har hon glömt den och ålar på sin pappa medan jag sitter här och roar mig fritt och kungligt genom att skriva och surfa lite. Vad har hänt mer än pengaförbrukning hos oss? Var på barnvagnsbion i onsdags och såg Crash. Molly var på bra humör och lekte på halva filmen och sov resten, så jag han se det mesta och tyckte att den var helt ok....Tills jag fick se de mysiga bilderna från Therese? på mailen, för då tyckte jag att ni verkade haft det mkt bättre, men you can´t have it all, som vi säger på engelska....Idag har vi sjungit i kyrkan och fikat hemma hos Sabina och Noel som vi känner från rotebrokvarteren. Läget inför helgen känns si sådär, eftersom att Johannes ska bort lö-sön och jag ska va själv m Molly, men har jag tur kommer minkompis Karin och sover övr så då blir det inte så ensamt.
Vore kul med ett inlägg som berättar lite om vad som sas i Onsdags.
Kram Hanna

Inga kommentarer: