måndag, mars 27, 2006

helgen som varit


Efter jobb och mat och sömn på lördagen startade söndag kl 04.30 (5.30 sommartid) och jag och Molly gick upp för att kolla läget i lägenheten ( det var johannes tur att få sovmorgon) Molly lekte med leksamker ochjag halvsov i soffan tills nångång vid 7 snåret då jag satte på en film som jag gluttade på till det var dags för johannes att vakna. Det var så där bra väder ute så att man bara måste ut, vare sig man vill eller inte så det blev en tur på isen. Molly tyckte att snön var kall och svår att gå på, så vi satt mest vid ett fikabord och tittade på andra och åt äpple. Vid ett var det våffelkalas hos Martin och Maria m fam. Vilket intiativ. Massor med folk och sylt och grädde och tre olika smeter ( fråga mig inte vad de innhöll, typ fullkorn och vetemjöl gissar jag) Riktigt kul. Ändå kändes hela dagen otroligt seg och tröttsam och jobbig för mg, det är väl så ibland. Troligtvis pga trötthet eller pms. En annan orsak till depp var när vi letade resor upp till gränsen och bara fann billiga biljetter för typ 3000+. Med boende och liftkort och skidutrustning blir det rätt mkt, suck. Vet inte om det går att genomföra som det ser ut nu, med bröllop och bröllopsresa. Dessutom kom vi på att bilen har körförbud för att vi missat besiktningen, men det har jag åtgärdat idag kl 08.40 då Molly och jag tog peaguten till märsta och fick ok av en snäll besiktningsgubbe. Hurra! Något mer att glädjas åt är att jag bokat präst, en Karin från hemmingsmark ska viga oss! Så alla som möjligen förtfarande tvekar på om det blir nåt eller inte, ni kan sluta nu!!! Lördag den 15 Juli kl 16.30 blir jag Fru Lidström.

Inga kommentarer: