torsdag, mars 30, 2006

Önskelista

Snart fredag igen, och helg. Skönt! Imorgon ska jag och Molly gå på öppnis och leka vilt så att Molly blir jättetrött och vill sova minst 2 timmar så att mamma Hanna kan få leka shopping proffs och fixa kalasmat inför lördagens riktiga partydag utan att ha en ledsen unge i vagn. Jag ska göra en smörgåstårta ( redan nu börjar det vattnas i munnen) och lite annat smått och gott. Vi får en lagom dos av besökare i form av farmor, fastrar och hjärtevänner.

Nu är maten till bröllopet fixat. Börjar bli dax att åter igen räkna antalet gäster och reducera eller maximera. Inbjudningarna bör skickas ut i Maj. Har en ide till gruppindelning för lite matpause aktiviteter som känns kul ( kanske bara jag som tycker det, av nostalgiska skäl, ni som kommer får se)

Vill ha just nu:

1. Härligt hus i söderläge med lagom många rum och öppenspis.

2. Egen godisaffär ( äter ALLA dagar nuförtiden)

3. Mjuka fina briodockor till Molly som verkar omöjliga att hitta.

4. Billig charterresa ( bröllopsresa) till Thailand över jul.

Om nån har tips på vart man ska åka om man åker till ovanstående land, lämna tips por favor!

3 kommentarer:

Mari sa...

Det känns kul med inbjudningarna, jag tar det på största allvar ;-) Ser framför mig vitt, strukturerat papper med stiliserad embosserad blomma på framsidan med handskriven text och sedan på insidan dekorväv i silver och på det vitt med "instruktionerna" i svart. Känsla: handgjort, sirligt samt svalt i silver, vitt och svart.

Anonym sa...

Det låter lysande! Du är den bästa inbjudningsarkitekt man kan tänka sig!

85 kvm hus med innehåll sa...

Thailand har massor att erbjuda. Vill ni ha sol och bad (södra thailand, allt är bra om ni undviker Patong beach)? Vill ni ha djungel och trekking (norra Thailand)? Vill ni ha det "okända, oturistiska" Thailand (östra delarna)? Vill ni vara mitt i smeten (Bangkok, så klart, men kanske inte så kul för en liten tjej)? Men skulle jag rekomendera utifån dom ställerna jag har varit, så skulle jag (om ni vill sola och bada) åka till Krabi-området och sen ta olika båtar till olika öar. Det finns massor att göra, och massor av ställen att åka till.