torsdag, november 23, 2006

akassa= bortkastade pengar!!!!!

Jag börjar allvarligt fundera på att skita i akassehelvetet.
1. Jag har aldrig varit arbetslös och fått några pengar från akassan men lydigt betalat in en massa pengar varje månad.
2 När vi flyttade och jag var tvungen att säga upp mig från mitt jobb så blev jag straffad och fick ingen ersättning för att jag frivilligt satt mig i arbetslöshetsfällan.
3. Medan jag snällt och beskedligt väntade på att mina 45! straffdagar skulle gå sökte jag jobb och fick projekttid som jag avlönades för av försäkringskassan.
4. Jag sökte ivrigt jobb och istället för att fortsätta få pengar från försäkringskassan och gå starta egetkurs fick jag ett halvtidsjobb i skellefteå och dåligt pisslön som kommer in först i slutet på december.
5. Den resterande halvtiden räknade jag kallt med att få betalt av min arbetslöshetsförsäkring som jag betalat för så länge och väntat på i många dagar- MEN: tyvärr du har gjort 30 dagar av dina 45! Då pratar vi tid från 9 september till dagens datum 23 november. Det kan inte stämma!?
6 Jodå. Jag straffas för att ha fått pengar från försäkringskassan under min strafftid. Hade jag gått som arbetslös hade pengarna varit inne på mitt konto för länge sedan.
7. Summa summarum: Om jag inte hade tagit projektiden i oktober och om jag inte hade jobbat nu skulle jag haft pengar på mitt konto. Ska det verkligen gå till såhär. Och varför har jag betalat en massa pengar till något som jag ändå inte kan nyttja när jag som mest behöver det.

FÖRBANNAD!!!

Inga kommentarer: