måndag, november 06, 2006

en arbetande kvinna rapporterar

Puh! Jag hade glömt bort hur det var när man jobbade. Att man hinner så lite annat. Som att blogga varje dag, och fika på stan och göra av med pengar och hälsa på kompisar och släktingar och bli less på att bara var hemma. Jag har jobbat hela förra veckan och känner mig rätt slut. Kan bero lite på att jag blivit sjuk, eller förkyld rättare sagt. snuvig och hängig. Men en ny arbetsvecka väntar. Visserligen bara 50%. Men glöm då inte bort alla nya papper man ska fylla i till akassan och alla intyg som ska kopieras och sedan skickas in ihop med andra papper. Det är ett heltidsjobb i sig. Ibland funderar jag nästan på att skita i det bara för att det är så krångligt.

Huset har nästan fått sig ett kök ihopmonterat i helgen. Nu saknas bara vitvarorna och köksbänkarna och kaklet. Och några hyllplan som ikea såklart glömde skicka.
I veckan ska golven börja slipas och bör förhoppningsvis duga bättre än den fula körsbärsparketten som vi rynkat på näsan åt.

Molly är snorig med glad och pratar och pratar och charmar oss alla. Idag har hon diskat i en halvtimme med vi pysslade med räkningar. Jag älskar att hon är så stor och självständig!

Kram till alla och speciellt ni som inte bor nästgårds. Jag saknar er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi längtar efter att få se erat fantastiska kök. Ja hela huset faktiskt! Det är ju inte roligt att vara förtjörrd,men man repar sig snabbare än man tror, och det är ju tur det.

Vi saknar er och hoppas att vi i alla fall får se lite bilder på er och huset snart. Det kanske mildrar abstinensen.

Anonym sa...

Kan bara instämma med föregående skrivare...längtar efter ett fotorepotage...