onsdag, november 01, 2006

frånvarande bloggare återvänder

Rekordlångt upphåll från skrivande och blogg gluttande. Varför? Jag har jobbat som tusan och återfått lite av mitt självförtroende i yrkeslivet. Idag har jag avslutat en tredagars kurs i drama/teater för skollediga barn 6-12 år. Skönt att det är slut och härligt att det gick bra. Helgen var också speckad med upptåg och jag som trivs med sånt känner mig nöjd och glad. Söndagsbad med Molly och Agnes börjar bli en tradition som både vi stora och barnen uppskattar. Träningen ligger dock på sparlåga, har släppt helt. Suck. Skulle behövas lite gympa efter den supergoda thaimaten vi proppade i oss i Lördags tillsammans med Siri och familj.
I veckan har jag tagit efter Maris goda exempel och bestämt mig för att utesluta gofika på veckorna och bara gottegrisa mig på lö-sön. Det har gott jättebra hittills.

Ikväll blir det lost och imorgon och på fredag jobbar jag i skellefteå. Torsdag kväll ska jag på krokodil och kika på Charlotte som ger : anonyma humorister. Kostnad: GRATIS. Vilket kulturliv vi har i Piteå. Kom och se alla som kan, börjar kl 19.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ses på Kroko imorgon, jag frågar Ewa S. om hon vill följa!