torsdag, november 23, 2006

huset del 74

Kökets högra sida. På bilden saknas nya diskmaskinen av märket miele
Kakel som eventuellt ska sitta ovanför vår köksbänk. Grått eller med inslag av brunt?

Golvet under slipningsperioden. Kantslipen har här ännu inte använts.

Mollys rum i dagsläget. Fyllt med allt och lite till.

Badrumsgolvet innan det fylldes med cement i förrgår.

Johannes stora blocketfynd- inte så billig men dansk. I bakrunden litet smakprov på hur det ser ut där vi för tillfället huserar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jahej, kompletterande info:
1. Badrummet. Golvet är gjutet, mycket bra gjutning av Torgny, och behövs inte ens spacklas upp inför klinkret. Klakel och klinker sätts någon gång efter jul, kaklarn har inte tid nu..
2. Köket. Köksbänkarna är monterade. Fantastisk grannt blev det. Precis som jag hade föreställt mig innan. Nu saknas bara överskåpen till kyl&frys så att jag kan lista klart mot tak.
3. Golven. Sovrummet och vardagsrummet är klart. Ett varv saknas i hall/matrum. Nu kan jag alltså sockla klart.
4.Tapetsering börjar igen nästa vecka, förhoppningsvis. Vi tar först matrummet och sedan vardagsrummet.
5. Källaren. River puts och skall putsa nytt i tvättstugan inför kakling. Levermans den 5 December.

Nästa helg börjar vi bära omkring möbler unt so weiter. Hälit.

/Verkarn på Backevägen 3

Anonym sa...

Wow, vilket snyggt kök ni kommer att få. Jag håller på grå plattor!!!

Anonym sa...

Hejsan svejsan!
Vilket fint kakel, tycker själv om det med vit botten. Jag tror att det med brun botten skulle passa till er fin fina bänkskiva. Bara det inte blir alltför mörkt.
/Kram Lissan