söndag, juni 10, 2007

helgen i korthet

I fredags åt vi god god tapasbuffe på bryggargatan med Mari och Markus. Utan barn. Tid att prata och filosofera över allt möjligt. Fira att dom har flyttat hem igen, att vi har ett år kvar till trettio, andra kuliga kalas och arbetsliv. Sen gick vi på bio och såg nya Pirates, jag somnade av en stund men hann se upplösningen. Tyvärr inte så upphetsande men bio är en bio är en bio i alla ära. Och det är inte varje dag vi har en date, jag och min äkta make.

Igår hängde jag och Molly i badhusparken medan Johannes var på dragracing i sjulnäs. Sen blev det en sunes och tidig kväll. Idag hittar inte solen fram och vi har en del att pyssla med på gården. Som tex gräsklippning och sandlådegrävning. I eftermiddag blir det tacos på stugan. Skönt att slippa laga mat. Sen är det måndag igen. Veckorna susar förbi. Det gillar jag.

Klart slut.

Inga kommentarer: