söndag, juni 10, 2007

Mygginvasion


Jag har vuxit upp inne i stan och aldrig ansett att myggor varit ett problem. Vid närmare eftertanke har jag inte märkt att dom existerade, endast då jag åkt iväg utomsocknes har jag slagit ihjäl en massa kallhjärtat. Kanske inbillade jag mig att de små blogsugarna bara trivdes på landet? Nu kan jag iallafall avslöja att det inte är sant ( om det är ngn som varit lika naiv som jag dvs) Vi har enorma mängder. Så fort en dörr står öppen söker dom sig målmedvetet in och landar på första bästa mänskliga måltavla. Jag är som tur var inte speciellt överkänslig och får inga grymma utslag, men liiiite irriterande är det ändå. Och redan. Brukar dom komma så här snabbt? Jag skickar en stillsam tanke till de som övar inför karlbergsspelen i sommar. Jag kommmer ihåg att det var myggornas bästa blodcentral de somrarna jag själv tillbringade där. Undra hur dom har det där ute nu, denna myggsommar 2007?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vaknade inatt av att Fredde sprang runt med en tidning och slog på väggarna i hotellrummet. Det var så varmt att vi hade öppen dörr. 20 myggor trodde han att han träffat. Men det kliar på benen nu. I veckan SKA vi komma och våldgästa! Passar det nån afton snart?

Anonym sa...

vi har inget planerat i veckan, kom när ni vill/kan/orkar. Ser fram emot det;)

Anonym sa...

En av fördelarna med att bo i södern,vi sitter lungt och njuter på uteplatsen.
Hoppas att myggstift hjälper.
Kram från Rotan

Mari sa...

Ah, jag väntar nervöst på mitt första myggbett ... det brukar ju klia som tusan. För att inte tala om Siris första myggbett - det är stort när nästan allt här i världen kan bli en första-gång.

Hoppas skrivaren börjat samarbeta igen. Kram.

Anonym sa...

Jag grävde för sandlåda 2x2m igår. Med myggschwärmen surrande omkring mig. Men jag skyfflade med sällan skådad frenesi, sådan att myggorna ej kunde borda mig utan endast se på.

Värre var när jag grävde inspektionsgrop intill garaget. Då lät de sig villigt smaka av blodet ety jag kunde ej fly. Att jag kunde konstatera att garaget saknar fast grundsula gjorde inte saken bättre. Emellertid får jag ju bygga det nya garaget ordentligt från grunden vilket väger upp en del.

Anonym sa...

kliar ihjäl mig bara av bilden...

Anonym sa...

Burr! Jag vägrar bli myggäten när jag kommer upp. jag skall ha semester och inte springa omkring och klia och smälla myggor. Så om ni jobbar på ordentligt nu i veckan och under nästa vecka så utgår jag från att ni utrotat eländet!

Hanna sa...

ja, eller så har vi köpt en myggdammsugare( bara för din skull) som jag hört ska finnas på marknaden. vad den kostar sa dock inte det ryktet.