tisdag, juni 05, 2007

det är så härligt att gå i solen.....

Veckan har bara börjat och plötsligt är det en dags helg mitt i allt. Jag har gjort grundmanus och fixat affischer och skrivit anställningsbevis. Nu är hösten säkrad och sommarens jobb påbörjat. Det rullar på. Appropå det så cyklar jag varje dag. Den investeringen är verkligen guld värd. En absolut fördel med att bo i stan är ju att man tar sig överallt med två hjul. Frihet och ljumma vindar när det är olidligt hett. Hurra hurra hurra för det!

Annat som händer:

Jag har börjat avverka Luftslottet som sprängdes

Jag har gjort mina första goda quesadillas

Jag har shoppat av glassbilen som stannar hos grannen lite nu och då. Trista men goda Nicke nyfiken pinnar i olika barnsmaker okuperar frysen

Jag har fått tid till öron näsa hals expert för rösten

Jag har bestämt mig för att köpa en bärbar dator ( pc) samt en ny telefon ( vår sprakar förfärligt)

Jag har fått ett element insatt i mitt kontor, till vintern kan jag alltså sitta och skriva utan vantar och mössa ( hoppas jag)

Imorgon åker Johannes till sthlm och tittar på fotboll. Jag är grymt avis, men han förtjänar det såklart! Jag och molly får nöja oss med tv versionen ( dock med avbrott för LOST kl 21-oändligt spännande!) Svenska nationaldagen firas troligen med Jillvännen och barn på stuga.

Nu måste jag läsa!

Inga kommentarer: