onsdag, juli 25, 2007

Harry Potter sid.121

Dagarna flyger förbi, vi är redan på onsdagkväll. Vanligtvis skulle jag ha glott på Miss Marple, men jag gav efter för Harry och läste istället. Hade ändå somnat i soffan och vaknat sur efter nån timme. Och alla lässtunder i orangea loppisfyndsfotöljen känns som lyx.



Förutom att jag läst så fort jag hunnit har vi grävt i rabatter ( imorgon kommer grävskopan och river upp tomten till oigenkännerlig) haft finfint övernattningsbesök av Martin och Maria med söner, suktat på auktion och sovit lite då och då. Jag har köpt present till Love som blir 1 år imorgon och även inhandlat två klänningar till mig själv samt ett par jeans till Molly från nova star/ Rumba. Johannes är också nyekiperad.

Molly har bestämt sig för att hon är stor och överraskade oss föräldrar med att först 1. Vilja sova i sin egen säng ( hon har alltså sovit med oss i 2 år och 4 månader, varje natt!) och sedan 2. Efter obligatoriska sagan säger hon till Johannes- Nu får du gå pappa, jag vill sova själv, jag är stor nu! Johannes lämnar rummet och ungen somnar tyst utan gnäll till 6 på morgonen då hon tassar över och gossar med oss innan det är dags att stiga upp. Scenariot upprepar sig nästa kväll och även denna. Jaha. Så svårt var det. Hon gör som vill den där tjejen. Vi tackar och bockar för att hon gör det så lätt för oss att vara föräldrar.

Johannes står och fogar vår fina glasvägg i nya badrummet. Jag ska läsa lite mer och ta en macka med smörgåsgurka ( gud vad det är gott!!)

Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är helt otroligt. Hon brås på sin gudfar det är en sak som är klar. Han är också stor.