söndag, juli 22, 2007

Semester

Nu har jag avslutat soltrollsprojektet och gått rakt in i husrenoveringsträsket. Vi planerar omdrenering och dvs uppgrävning av alla de fina blommor som fanns här när vi köpte. Jag har ont ont ont i ryggen och stapplar mig fram efter en dags röjning inomhus. Det innebär att Johannes som vanligt får göra grovjobbet, medans jag pekar med hela handen. Han är en klippa den mannen. Imorgon ger han sig av ut i bärskogen och jag ber till alla postgudar att jag ska få den nya harry p i brevlådan så att jag kan fördriva tiden på bästa sätt. Som alla renoverings/omdreneringsbevandrade förstår blir vi hemma i Piteå hela veckan och räknar med att förhoppingsvis köra söderut efter pdolhelgen. Jag ska passa på att proväta så mkt jag hinner dagtid tor-fre-lör och inte sukta efter en blöt utekväll. Om bara Harry kommer så ordnar sig nog de mesta. Hur som hellst är det otroligt lyxigt med gemensam semester, hur regnig och jordig den än må bli!

Inga kommentarer: