söndag, juli 08, 2007

Helgens bravader....
I fredags åt jag och Johannes god god tapas på Bryggargatan. Vi åt och åt och åt tills vi inte fick ner en tugga till. Lördagen bestod av Loppis i badhusparken ( jag fyndade ett playmobilskepp för 60 kr som jag naturligtvis är GRYMT nöjd med) medan regnet öste ner, soltrollet spelade för en liten tapper skara vid 11 och sedan åkte jag hem och drog med mig familjen till norrfjärden och en annan loppis. Där hittade vi en hallsoffa, en nk-stol och en fajans karaff till en nätt sammanlagd summa på 270 kr. På köpet fick jag en söt gubbkeps som jag bar dagen igenom. Middag och kväll tillbringade vi i familj och vänners sällskap. Vi passar på att njuta av Daniel och Lisette i en veecka till, sen drar dom vidare söderut igen.

Idag har jag städat, rensat ut pekböcker från Mollys bokhylla, veckohandlat och gjort matlista, bakat bärpaj och fikat tillsammans med Siri, Mari och Markus. Det har varit nytta förenat med nöje kan man säga.

Imorgon väntar en ny regning soltrollsföreställning.
På tisdag kommer våra nya soffor från ikea. Då ska övervåningen inredas på allvar.
Det här är Johannes sista arbetsvecka innan semestern.
Nu ska jag försöka hitta en ny bok att sommarsluka.

1 kommentar:

Mari sa...

God paj och mycket fin dusch och supertrevligt sällskap. Så kan vi väl sammanfatta eftermiddagen hos er, fina vänner.