söndag, september 07, 2008

nästa dag tack!

Ingen bra dag idag.

Majken har äntligen slut med feber. Nu är hon prickig korv, alltså var det tredagarsfeber som jag trodde. Men trött och gnällig och vill vara i famnen,är hon fortfarande. Molly har som följd av detta varit i trotsens esse och drivit mig till arg-trött-ledsen. Vi har bråkat om det mesta-maten som hälls ut på golvet ( se mig mamma!) Kläder som inte vill kläs på ( gå i klänning utan byxor och skor ute i 12 gradiga höstvädret) Slå lillasyster så att hon gråter ännu mer ( se mig mer mamma) samt kasta allt som går att kastas överallt, gärna i trappan. Suck.
Hon längtar efter snälla pappa som kommer imorgon natt. Det gör jag också. Och visst skaver det i hjärtat när det är dags att lägga sig. Att jag inte kan/orkar/ har tålamod med finfina Molly som egentligen bara vill vara nära och i centrum. Efter tre ensamma dagar nätter är jag glad över att det är jobbdag imorgon. Så skönt att få vila upp sig.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att höra att det finns någon mer där ute som har en trotsig 3-åring. Och en lite till att ta hand om. Att känna sig arg-lessen-frustrerad är jobbigt. Barn är en heltids sysselsättninge (en rolig såda, om än jobbig ibland) så är det bara. Gå på jobbet är att vila upp sig, nästan som semester!

85 kvm hus med innehåll sa...

Oj, vad skönt att läsa om människor som också känner frustration. Allt med barn är inte bara kul/mysigt/gulligt. Ibland känner man bara "aaaggghhhh". Fortsätt att berätta i bloggen. Du gör det jättebra (både bloggskrivandet och barngrejandet).
/Anjas mamma