torsdag, september 11, 2008

var är motivationen?

Jag har tränat mer eller mindre under stora delar av livet. Allt ifrån lagsport till ensamspring på löpband. Kanske är det för att jag känner mig så otränad, värre än någonsin, som det tar emot att börja om igen. Jag har ingen motivation. Jag vill inte ta tunga steg på grisberget, eller svettas och få andnöd på korpen. Jag vill susa fram och känna livet i mig. Jag vill hoppa och le mot spegeln i träningshallen. Det kommer inte att ske i den kondition jag har i nuläget. Och någonstans måste man ju börja. Men var är lusten?

Näe, jag vet inte vad som skulle kunna få igång mig.

( och jag vet att jag behöver det, att jag kommer att bli piggare och gladare och snabbare snabbt. Men ändå. Jag "IDS IT")

3 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Det är svårt med motivation hos mig med, men börja med yoga. När jag var i Sigtuna för 2 veckor sedan var jag på yoga och det lever jag på än idag.
Börja med ro i själen!
/kram Lisette

Anonym sa...

Varför inte göra det roligt, sex kan ju också vara träning!

Hanna sa...

Tack för tipset danne, men jag vill ha mer än vardagsmotionen ;)