söndag, maj 24, 2009

lätt att bli besatt- jag vet!

Jag vet med mig att jag lätt blir lite väl inne i saker jag kommer på att jag gillar. Att intresset sedan svalnar dramatiskt efter peaken och kanske får vila helt under lång tid är inte heller helt otippat. Sån är jag i många sammanhang tex:

I jobbet- inför spännande nya uppdrag.
I hemmet- göra om, fixa, inreda osv
Min kropp och hälsa- mat/godis/träning.

Jag tänker hela tiden- lagom Hanna, lagom är bäst! man måste inte göra allt och inte på en gång. Men sen är det så roligt och lustfyllt så att jag inte kan låta bli. Och så är vi ganska snart tillbaka till ruta ett.

Just nu tänker jag mycket spring spring spring. Det får mig att må bra. Jag ser framför mig vårrus och tjejmil och ett och annat marathon. (kom då ihåg att jag började jogga efter år av vila nångång april)

Men

Lagom är inte min grej. Jag har levt i snart 31 år och går inte igång på lunka på tempo i livet. Jag lovar mig själv att göra Yoga också, det lugnar ner mig och ger fokus.

Förhoppningsvis hittar jag ett tempo som passar. Kanske är det det jobbet jag utforskar nu.

Så vem hänkar på tjejmilen i augusti?

5 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Kanske jag kanske!?
/kram

Hanna sa...

Så ska det låta:) vi smider planer till helgen !

Maria Kvickström Enquist sa...

Jag är redan anmäld så vi kan väl peppa varandra till effektiv träning under sommaren. Midnattsloppet på söder blir det också. Tror att det är ett rikigt roligt lopp runt söders gator.
Kram

Hanna sa...

aha, måste kolla upp det oxå :)

Zandra sa...

Tack :) Kände att det får vara dags för nått nytt.

Känns lite ovant att han är sjuk, för en stund sen somnade han i soffan "bara sådär", vilket aldrig hänt. Hoppas verkligen för hans skull att det går över fort.
Ni får krya på er ni också! KramKram