onsdag, maj 20, 2009

skryt och bananer

Tog en vända på grisberget, laddad med promoes " Svennebanan" och nya manicken fastbunden vid skon. Och Hurra, det gick så bra. Äntligen stämmer sträckan ihop med tiden ( tidigare spang jag 1.25 km på 40 minuter enligt samma pryl) och allt kändes ännu roligare än tidigare. Att springa i skogen är en upplevelse i sig, bättre än stadsturerna jag tidigare hängav mig till. Och lite stolt kunde jag konstatera att jag nu gör en halvmil på 30 minuter. Det är kanske inget anmärkningsvärt för den vane löparen, men för mig är det ett gott betyg. Jag börjar komma igång.

Men satan i gatan vilken träningsverka jag fick av Yogan igår. Det tar verkligen på HELA kroppen.

Lite skryt kan jag väl gott unna mig :)

Nu kollar jag nya danska barnmorskeserien på svt.se

4 kommentarer:

Maria Kvickström Enquist sa...

Heja Hanna!
Härligt höra att löpningen fungerar. Nästa helg träffas vi och springer i storstan. Vi har barnvakt!
Kram Maria

Hanna sa...

å va kul! Toppen, är grymt laddad för egentid och samvaro :)

Zandra sa...

Åå, jag vill också börja jogga! När tror du jag kan börja, vet inte hur länge man bör vänta efter man fått barn..

MiTTSeTTe sa...

Heja Hanna! Kanske behöver man sånna prylar för att springa?! Tänkte ge mig ut på en runda i helgen om motivationen sitter i. Kul att ses till helgen!
Kram