onsdag, juli 01, 2009

hur går det i spåret?

Jag har haft lite motigt med träningen sista veckorna. Ont i knäna bland annat. Jag har som bekant svårt att behärska mig och göra som man ska, träna långsamt och noggrant och på så sätt bygga upp musklerna. Jag springer så fort jag kan så långt jag kan och så går det som det går. Men nu har jag varit duktig och VILAT mellan träningarna och senaste två rundorna har jag inte haft besvär av, så förhoppningsvis är jag på G igen.

I min nya träningstaktik ingår löpträning 2 ggr i veckan, egen styrketräning ( ej på gym, typ situps och armhävningar) Ashtanga Yoga så ofta det går, hellst på morgonen eller ledd klass på Underground Yoga. Sen äter jag gott gott gott och svämmar över i sommarkänsla på dagarna med lata stunder i solen och pocketbok i näven. Allt detta ska förhoppningsvis bygga en kropp( min) som klarar av att springa en mil så fort som möjligt till söndag den 30 augusti.

Ska bli spännande att se hur det går :)

Jag gillar vägen dit iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har mer och mer gått in för att äta, äta, äta, hittills. Tog en 6 km runda i måndags i värmen men det går ganska långt mellan gångerna. Ni kan väl ta med er (både du och Johannes) springkläder så kan vi ta några rundor när ni kommer? Det ska bli så himla kul att träffa er!
Kram Maria

Hanna sa...

Klar vi tar med träningskittet :) Vi ser fram emot sigtuna med omnejd!