tisdag, september 29, 2009

annars då?

Johannes har varit på föräldramöte på tjejernas förskola, där det har snickrats och byggts en hel del. Själv har jag vandrat upp och ner med Majken. Hon har börjat prata mycket mer än tidigare och domderar friskt med oss. Det är fortfarande mest enstaka ord som inte är helt lätttolkade, men hon försöker iallafall. Stor har hon blivit, lilltjejen- det är ofattbart.

Jag har gått hela dagen och tänkt på min farmor, att jag ska ringa henne och höra hur det är. Ikväll när jag satt och tittade på Idoltjejerna så ringde hon, fina farmor. Det är ofta så, att vi hör varandras längtan. Det är häftigt med familj!

På jobbet går det bra.
Hemma är det lugnt.
Halsen gör ont, men nästa vecka blir det sunderbyn för extrakoll.

Idag cyklade jag med vantar och vinterkappa till jobbet. Det drar in vintervindar....

Inga kommentarer: