måndag, september 14, 2009

c som i cysta

Idag var jag på Ögon-näsa-hals och undersökte mina stämband. Det var dryga två år sedan sist och nu kunde man se stor skillnad på hur stackarna där inne såg ut. Läkaren kunde konstatera att det behövdes ett stämbandsproffs för att avgöra om det är en cysta som behagat växa fram därinne och orska min konstanta heshet. Så det bär av till sunderbyn om lite mindre än en månad. Jaha.

Cystor på stämbanden ( om det nu är det) är godartade och medicinskt ofarliga. Om det är en cysta kan jag hoppas på operation som kan ge mig rösten tillbaka. Kanske kan jag få sjunga några rena toner till i livet. Det skulle inte sitta fel.

Sen återstår ju att se vad sunderbyproffset kommer fram till. Återkommer med uppdatering!

2 kommentarer:

charlotte sa...

Lycka till med allt,bra att få komma till ett proffs.
kram kram

Mari sa...

Hoppas att du kan få bra hjälp. Kramar.