lördag, september 26, 2009

det som är positivt

Fint höstväder

Två friska fantastiska tjejer ( som just nu klättrar och river allt som kommer deras väg inomhus och vägrar gå ut)

Lördagsgodis

Ebba Forsbergs Leonard Coenskiva

Höstlövsfärger

Nya lyktan från Indiska som pryder fönstret på ett mkt mysigt sätt om kvällarna

Mannen som jag är gift med. Han är bra han.

Ska ägna dagen åt att tänka på hur bra jag har det. Det verkar som att det behövs för att vända den låga trenden just nu. Det är ju inte precis synd om mig.

Vad har ni för knep att ta till när det är jämngrått?

2 kommentarer:

Hannah sa...

Det är nog samma, att tänka på de saker som är bra. Litet och stort.

Och tanken om att det är en ny dag imorgon. Då jag kan välja annorlunda.

Och sinnesro bönen.

3 knep som hjälper mig.

Två musikallåtar på temat:
http://www.youtube.com/watch?v=irhroQ14Ufo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Yop62wQH498

Ja och så sjunger jag och dansar såklart.

Maria sa...

Men bra att du har så många fina saker att glädjas över i det jämngråa. Tittar du noga så kanske det rent av sprakar av färg där under ytan!