lördag, oktober 16, 2010

om självkänsla

Veckan har gått i pluggandets tecken och det har varit nödvändigt för att få någon rätsida på om det överhuvudtaget kommer att fungera med studier eller inte. Sammanfattningsvis så känns det just nu jättebra och kul. Jag har kommit över det första självförtroendesvackan som jag ramlade ner i efter förra gävlevistelsen. Med en lagom dos motion, sömn, mat, kärlek och tid till att faktiskt sätta sig ner och börja skriva kravlade jag mig upp. Tänker att det nog är såhär för de flesta, att man undrar om man duger, om man kommer att klara det och kommer ihåg det vi så ofta påpekar på jobbet, att självkänsla är en färskvara. Man måste underhålla den, annars tappar man bort sig själv. Alla nya situationer kräver sitt....

Jag jobbar mycket med tanken- att inte falla in i negativa tankemönster, vilket har hjälpt mig otroligt mycket speciellt i knepiga och stressade situationer.

Nu lördagsgodis-hyra film-äta middag och slappa! Bra för själen, kroppen fick sitt på löpbandet imorse ( 8km)....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var inte dåligt med sthlm halvmaraton
kul att du blivit ett tränings freek du med :D
Det är bara att fortsätta kämpa på

/ Kim B från Ung resurs