lördag, oktober 02, 2010

två små kaniner

vaknar upp och det är lördag i gävle. Drar på springskorna, grälar på mig själv över valet av träningskläder ( fel byxor, fel kepa och fel undertröja- men va tusan jag hade bråttom) och sticker sedan ut från annexet och tar sikte på vattnet som rinner genom hela stan. Sen är det bara att följa med. Hinner se mycket som jag aldrig tänkt på under transportsträckor till och från högskolan. Gävle är en vacker stad. Jag springer utan musik och förvånas än en gång hur skönt det är utan musiken. Ser två små söta söta kaniner ( harar) utanför en pampig gård. Och massor med vattenupplevelser. Och en fantastiskt vacker park.

Efter40 minuter är jag tillbaka till mitt krypin och slår på tvn. Letar efter nyhetsmorgon och undrar varför det är barnprogram överallt när jag äntligen har lite tid att glutta. Kommer på att det är lördag och att de flesta passar på att sova lite längre då. Nyheterna kommer nångång vid 9. Ok. Packa, duscha, äta frukost, checka ut och gå till skolan. Och lite spotify däremellan.

Ha en finfin lördag!

Inga kommentarer: