tisdag, januari 25, 2011

arbetslös

Eftersom jag numera är deltidsarbetssökande, har jag förärat arbetsförmedlingen med ett, eller rättare sagt två besök. Ett för inskrivning och ett för att visa upp intyg kring utbildningar och jobb sedan tidigare. Tog med min massiva pärm som rymmer mina samlade erfarenheter på jobbfronten. En imponerande massa.

Nu återstår bara att samla in och skicka in rätt papper till A-kassan. Lättare sagt än gjort. Men nog ska det ordna sig det också.

Börjar känna mig som ett proffs på den nya tillvaron. En god förmåga att organisera är behjälpligt och håller kaoset stången. Men kul, det är det inte. Tur att det bara är för en tid framöver. I helgen åker jag på välbehövlig studieresa till Gävle och avklarar uppsatssamtal och PM-genomgång. Och lägenhetsvisning......

Inga kommentarer: