torsdag, januari 06, 2011

vad vill jag med 2011?

Hela familjen står inför stora förändringar och det påverkar även vår omgivning- familj, vänner och bekanta. Vi möter sorg, förvåning, ilska, uppmuntran och glädje. Så är det och så ska det vara, vi känner igen oss i mönster och reaktioner från förra flytten.

Jag har funderat mycket över vad jag vill att dethär året ska innebära och vilka mål jag ska sätta upp. Förra året handlade mycket om träning och kost, utbildning och familj. Det har varit berikande både för kroppen och hjärnan. Jag vill naturligtvis fortsätta på samma väg, men försöka hitta nya sätt i den nya staden, i det nya området.

Jag tänker att jag vill gå med i en löparklubb för att kunna träna tillsammans med andra. Det sporrar mig och gör mig mer träningseffektiv. Dessutom kanske jag lär känna nya människor, vilket jag vill! Jag tror att jag kan komma att springa 1 mil under 50 min iår-på tävling. Jag hoppas att jag får vara frisk och stark och kan delta i många lopp, däribland halvmaran och ev, om allt går enligt planerna, Lidingöloppet. Sen finns det mängder av lopp i stockholmstrakten, med start någon gång i mars.

Jobbmässigt befinner jag mig i ingemansland. Jag vet inte vad jag vill, eller var jag vill jobba. Inte ens med vilken målgrupp. Jag vet att jag vill fortsätta jobba med drama och gärna fortbilda andra, men jag är också sugen på att lära mig mer om KBT och andra tekniker som för människor framåt. Jag skulle kunna tänka mig att komplettera dramapedagogutbildningen med en annan yrkesutbildning, men orkar inte läsa upp betygen på komvux innan. Jag skulle vilja frilansa, men har samtidigt ett behov av kollegor och gillar tryggheten som finns i en anställning. Jag vet att jag har stor kapacitet och hoppas att jag kan få möjligheten att använda den på rätt ställe.

Nervös är jag mest för hur barnen kommer att ta flytten. Jag håller alla tummar som finns för att dom kommer att trivas, åtminstone efter en tid. När dom känner sig hemma igen, då kan jag slappna av och flytta in ordentligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Angående att läsa upp på komvux: Jag fick tips när jag ville söka lärarutbildningen att man kan söka dispens om inte betygen räcker till. Man skickar med en motivering varför man ska få dispens. Jag hade två i matte och det krävdes trea, men jag behövde inte läsa upp på komvux utan kunde börja ändå. Kanske nåt som kan funka för dig med? /Emma M

Hanna sa...

Jo, jag kommer ihåg när det var på tapeten! Det är ju toppen med tanke på all kunskap du hade sendan innan!Den utbildning som jag kanske främst var sugen på är psykolog och jag tror inte att dom kan se bort ifrån mina G när det måsta vara mvg i alla ämnen :) Men det finns andra vägar att gå och egentligen vill jag bara ha lite mer kunskap så att jag kan jobba vidare på det spår jag redan är inne på. Tack för tanken! kram!

MiTTSeTTe sa...

Våra vägar kommer att mötas igen, det gör mig lycklig! Vi befinner oss i samma situation när det gäller att flytta och göra nytt, fast ert steg är lite längre och större. Det känns spännande och att få er närmare gör det mycket lättare;)
/kramar i massor

jl sa...

Vad var det Uffe sa? Ta ett stort steg, ta ett stort steg och fortsätt!

Maria sa...

Det är både jobbigt och roligt att flytta. På ett sätt så har man ett sådant härligt blankt blad att fylla med nya upplevelser och vänner mm