lördag, augusti 15, 2009

jag blir med ny mobil ändå

Gårdagen var fylld av fina möten. Familj och vänner slöt upp och vi fikade Leilas fantastiska bakverk, såsom tex New York Blueberry cheesecake, coccostoppar med rom och choklad och en riktig chokladig brownie med vinbärstopping.

Jag fick blommor och presenter som jag har ägnat dagen idag åt. Av Johannes fick jag bla ett nytt litet smurfhus som jag lekt med och längre fram i tiden ska jag dansa till "cafe cubano" skivan av Jill allt medan jag äter nylagad mat ur kokboken jag fick av familjen Gustavsson och dricker bubbel från Sara A H o co. Bubblet kan jag även ta med i badkaret då jag fick en vinglashållare till bakaret av Jonssons.

Pengarna jag fick till mitt mobilköp ska jag shoppa loss i stockholm med om två helger.

En fin Iphone hade jag tappat hoppet om då utgifterna kändes för stora. Men sen ordnade sig allt idag då det visar sig att mamma inte använder sin ( som dessutom är helt ny och oanvänd) Iphone 3 G och hon säjer sig vilja byta mot min gamla enkla nokia. Jag är inte nödbedd och erbjuder mig lägga lite pengar emellan. Hur som hellst är jag överlycklig! Imorgon hämtar jag den lilla skatten i Jävre.

Förutom pyssel med presenter har vi jobbat på med hus och inredning idag. Jag och barnens farmor har planterat om mina stackars uttorkade växter. Lite skit under naglarna senare har jag fått ett nytt växtliv.

Förra veckan damp mitt Startbevis till tjejmilen ner i brevlådan. Det drar ihop sig. Men innan dess kanske man skulle ta sig till tväråselsjoggen och springa lite nostalgi-lopp på 7,5 km. Vi får väl se hur det är med den skraltiga hälsan hos fru lidström.

Ps: ni missade väl inte systrarna Nilsson i PT idag. Kände mig stolt över mina två duktiga kreativa favorit-tvillingar samt det välgjorda repotaget av Mari!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Tjiiskäjken var episk

Anja och Jonas sa...

Du och jag och våra I-fånar!!! Grattis1