tisdag, augusti 04, 2009

till vildingarnas land





Barnböcker ligger mig varmt om hjärtat. När vi såg Harry Potter på bio gjordes reklam för en kommande filmatisering av " Where the Wild things are" eller som den heter på svenska " Till vildingarnas land" Alla mina medkamratar började åååhhha och jag satt som ett frågetecken. Kanske beror det på min ynka ålder eller så lyckades jag bara missa den här pärlan. Hur som hellst väcktes såklart mitt intresse och igår hann jag precis förbi biblioteket innan dom stängde för att låna mig ett exemplar. Och visst gillar jag den. Mycket. Barnen var inte överförtjusta men jag fick läsa den två gånger på rad.
I dagsläget finns den inte att köpa men snart kommer en nyutgåva. Då blir den vår! Dessutom en lovande Biopremiär 25 december!

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag har för mig att den finns i den blå "Barnkammarboken" också. Ifall du inte kan vänta till nyutgåvan kommer. Själv minns jag den med lite skräck. jag tyckte att den var obehaglig som barn.
Ha det gott!

MiTTSeTTe sa...

Måste nog leta fram boken ur gömmorna och uppleva den igen! Har alltid gillat bilderna, måste se filmen också.
/Kram