söndag, augusti 02, 2009

latmaskens återtåg?


Bild Kurt Lundberg,
Jag springer sjulsmarksjoggen

Efter fyra veckors slappande och ledighet har resan mot välbefinnande åter startat. Idag känner jag att jag är fullt återställd från min långa förkylning och trots att jag hade inre dialoger med mig själv då jag försökte välja att slappa och äta godis istället för att komma iväg ut, gav jag inte upp kampen och de nya träningsskorna åkte på. Istället för ett slött varv på tre kilometer tog jag två och nu sitter jag svettig och trött med skavsår under fötterna. Jag vet någonstans i bakhuvudet att man ska springa in skorna under kortare vändor. Jag ska försöka tänka på det. Hur som hellst så känns dom sköna och stabila mina vänner adidas. Och framförallt är jag glad att jag inte helt tappat allt jag byggt upp. Även om det tog min lite mer tid än vanligt att genomföra dryga 6 km.

kalasmilen 6 augusti? Jag har inte helt tappat hoppet. Men inte heller bestämt mig. Vi får se hur knäna känns imorgon.

Förövrigt fick den här låten mig att öka takten idag. Notera orginalvideon, mkt underhållande :)

1 kommentar:

MiTTSeTTe sa...

Utan musik så springer man inte en meter! Längtar att ladda min Iphone full av din musik!!
Jag tror inte att det blir någon löptävling innan tjejmilen för mig.
/Kram