torsdag, juli 01, 2010

jaha

Vi hade packat allt inför dagens avfärd mot lycksele med Jill och barnen. En tripp utan män med alla ungarna, till en stuga med bastu, durpark och bad.

Men så vaknade jag till vid tolv av en kräkandes Majken och insåg snabbt att dagen idag inte skulle bli som vi tänkt oss.

Två kräkor till samt ett kalas bakvägen har vi hunnit med sedan dess och lilla donnan sover mest hela tiden. Däremellan klagar hon på ont i magen och dricker lite cola.

Jag och Molly tog en sväng på affären för att handla lite tidningsnöje åt oss båda och jag rågade om hon vill ha lite godis. "Näe, jag är inte sugen" , blev svaret.

Shit!

Johannes jobbar på för fullt med fasaden som snart täcks av ett lager isolering. Hoppas att han klarar sig. Själv har jag inte haft magsjuka sedan jag var 10, så jag räknar med att klara mig ( ta i trä ta i trä)

3 kommentarer:

Zandra sa...

ååå förlåt, är kanske vi som smittat! :( Noel har fortfarande väldigt ont i magen, och man har tur om man får i honom nå glass. Mira är dock pigg å alert igen.

Men KRYA PÅ ER!!!

Kram

Hanna sa...

inte är det erat fel, man vet aldrig när kräksjukan är framme :) men det är säkert samma sjuka, barnen delade ju godis i måndags. majken klagar på ont i magen men har inte kräkts sen lunchtid, dock har hon feber och är jättehängig :(

kram kram och sen ses vi igen när vi är friska :)

Zandra sa...

Det vill vi absolut!!! Vi får se till att allihopa krya på oss snabbt!

Kramkram