fredag, juli 09, 2010

våra utflykter

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Måndag- tillfrisknade, lekte med kusin jack och faster Sara hemmavid. Anja och barnen hälsade på under morgonkvisten. Vi åkte till repris och Molly fyndade en ny klänning som hon bar med stolthet under kvällen och spelade fotboll i. God nachomiddag
Tisdag- bad på norrstrand. Hela familen åkte sen till Charlotte och hälsade på. Jag och Johannes blev tillfixade i håret. Molly avgudade kattungarna och Majken tittade på på avstånd.
Onsdag- Utflykt till urberget med Sara och Jack. Majken sover inget under dagen och somnar 18.15
Torsdag- Årets första dopp för fru Lidström, i hammenviken. Underbart att simma i en sjö, jag älskar att simma i sjöar! Huset putsas, vi firar med att grilla på baksidan. Sen däckar vi i säng tidigt, helt slut! majken fortsätter att skippa lunchsovning och somnar strax innan 18..
Fredag- Börjar med att springa till Bergsviken i den kvava värmen, blir genomsvettig! Lugn dag i svärföräldrarnas hus och sedan avsked då Sara och Jack vänder tillbaka till storstan. Åter hemmavid slocknar lillstintan innan 18 och jag och johannes dricker kaffe och pratar en stund i lugn och ro för första gången på länge. Nu börjar tydligen semestern! Johannes åker och spelar golf, jag sätter mig vid datorn. Sen väntar bok och sängen!

Inga kommentarer: