fredag, augusti 13, 2010

hamnmilen check!

Jodå, det gick hyfsat igår. Hamnmilen var en liten tävling med främst väldigt duktiga löpare. Det antyder iallafall sluttiderna som finns i resultatlistan. Själv var jag orolig över den dåliga form jag varit i under de senaste dagarna men ville ändå testa ett millopp innan tjejmilen den 5e. Sagt och gjort. Med team Pite power åkte vi till Luleå och när väl startskottet gick kändes det ganska bra. Jag har en förkylning i kroppen som sa nej när jag försökte öka takten, men i lagom fart kunde jag springa på utan några problem. Banan var jättefin och i mål kom jag på tiden 53.35, hela 7 och en halv minuter snabbare än förra årets tjejmilsfart :)

Nu hoppas jag kunna vila bort förkylningen för att sedan öka farten inför tjejmilen. Målet är fortfarande att komma in på 50 minuter eller mindre. Sen får vi se hur det går :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Hanna! Så kul att det gick bra! Nästa vecka får vi bestämma ett nytt kostschema :) /Cilla