fredag, augusti 20, 2010

om mat

I nästan två veckor har jag för första gången i mitt 32 åringa liv varit utan socker och mjöl. Det har gått otroligt bra och jag känner mig avgiftad. Men nu räcker det. Jag är känner att kroppen vill ha något mer. Så i takt med att min förkylning nu klingar av och att jag ämnar öka min träningsdos, införs nu härliga energigivande långsamma kolhydrater. Jag kan inte springa utan, så det är dags att börja ladda. Om tre söndagar är det tjejmilen, om 4 lördagar halvmaran.

Ikväll cyklade jag och Majken förbi Ica kvantum och shoppade lite Renee Voltaire prylar. Det blev Tamarisoya, furikake blandning samt bovetecrunch. Det sista ska jag prova till frukostyoghurten imorgon. Ser fram emot! Kolla in Renees fina hemsida där man hittar recept, produkter mm.

pst: Om du ska köpa nya springskor, åk förbi sportringen på backcity. Ny utrustning och trevlig kunnig personal. Ångrar tyvärr mitt skoköp på löplabbet :(

Inga kommentarer: