onsdag, augusti 11, 2010

utan socker

Jag inledde min Gi period i måndags. Allt kändes bra. En hel dag utan varesig socker eller kolhydrater, en kickstart för att tappa några fjuttiga onödiga extrakilon. På kvällen snörde jag på mig dojjerna och for till grisberget.

Benen kändes som spagetti. Överkroppen värkte. Flåset var tungt.

Dag två. Forfarande inga problem med kosten, mätt och belåten på grönskaker, ägg och övrigt protein. Men trött och matt i kroppen. Tydligare spagettikänsla i benen. Tog en kort 3 km tur på kvällen, samma tydliga känsla som i måndags.

Att gå tvärt från att känna sig stark och vältränad till svag och vek på en dag är ju ett tecken på att kroppen verkligen behöver sitt bränsle för att orka träna. Svart på vitt.

Imorgon springer jag hamnmilen. Med långsamma kolhydrater i kroppen. Håll tummarna på att det är det som varit boven!

Tjohoo!

Inga kommentarer: