fredag, augusti 27, 2010

om formen

Formen vill inte riktigt infinna sig. Jag pendlar mellan att känna mig hyfsat stark, till enormt svag framåt kvällen. Att springa då känns helt omöjligt så jag lyssnar på kroppen och tar det lugnt.

På morgonen går det lite lättare och imorse joggade jag lite lätt på den vanliga rundan. Det var ok men jag körde med mina gamla skor och kände tydligt att dom nya är bättre ( om än liiite små)

Hoppas kunna springa ett lite längre pass i helgen och prova någon form av energidryck, då det är det som serveras under halvmaran. Att springa en mil med vatten går utmärkt, men vid två behöver man tydligen lite mer. Man rekomenderar att prova drycken innan för att se hur magen reagerar, så då är det väl bara att göra det. Tyvärr är jag kräsmagad och har svår att få i mig sånt som jag inte tycker om, men det är värt ett försök.

Har fått hem brev från både tjejmilen och halvmaran och blir både nervös och taggad på samma gång. Önskar att jag styrketränat mer under sommaren för att bygga upp mage/rygg, men förhoppningsvis lär jag mig nåt inför nästa säsong.

Nästa fredag tar jag flyget mot stockholm och påbörjar plugg och löpningsäventyret ht 2010!

2 kommentarer:

Anja sa...

Maxim hette den sportdryck jag använde! Kollar vätskeblåsan och ryggsäcken direkt imorn i Kiruna om du tror att du vill låna och prova!

Kurt Lundberg sa...

"Om formen" tycker Kurt att den verkar bra.
Har man som du tränat flera gånger i veckan så måste kroppen få vila en period innan den återhämtat sig.
Sedan är det dax fortsätta träna och höja sig från den nivån.

Lycka till med tävlingarna Grisbergslöparna och PitePower håller tummarna!

//K