lördag, augusti 28, 2010

smått och gott

I förmiddags tog jag en springtur med nya new balance skorna. Tyckte att jag tog det lugnt men att det var ganska jobbigt. Märkte dock när jag sprungit 7 km att tiden stod på exakt 35 minuter vilket är ett ganska bra tempo för att vara mig. Tävlingstempo. Så då behöver jag kanske inte deppa ihop över att jag avslutade där utan att köra ytterligare ett varv. Men skorna ger mig huvudbry. Dom är bra för min överpronation, det känner jag, men benen och tårna protesterar. Träningsvärk och småbelssyrer på tårna.

Summasumarum: Byt inte skor innan tävlingar!

En västerbottenostpaj i ugnen, barnen fulla med lördagsgodis och make+svärfar ute och målar fasad. Kvällen ska tillbringas i blåsmark med diverse trevligt folk. Jag ska äta räkor- börjar tycka att det är gott vilket glädjer mig enormt, skaldjurshimlen öppnar sig :)

Idag figurerar familjen i lokalblaskan. Nu tar jag en liten pause med PT-skrivandet och återkommer dit när skolarbetet lugnat ner sig. Ha det gott!

Inga kommentarer: