måndag, juni 06, 2011

det som är gott


jag och fina lillasyster på shoppingtur i Luleå. härligt att skratta tillsammans

Jag vet inte om jag har sagt hur glad jag är över SPOTIFY. Hjärta hjärta hjärta. Det är en obeskrivlig känsla av frihet att kunna hitta i princip all musik man vill lyssna på. Å så himla bra. Om mannen bakom spotify läste jag i senaste Filter, som för övrigt oxå gör mig glad ( för den är så bra) Just nu lyssnar jag mest på: Veronica M, Lykke Li, Sahara H, Fleet Foxes, Bo kaspers O och då och då Movitz, Oskar L, Rihanna och Robyn. Ljuvliga variation!


Kallt vatten med smak av jordgubbar och lime, eller apelsin, eller citron. Friskt!


Just Kids av Patti Smith: Inspirerande! Läs i sommar om du inte redan gjort det!!


Att rensa- och nu när vi gör det undrar jag ofta varför vi inte har gjort detta tidigare. Rensat alltså. Känns som att hela jag blir lättare när det inte ligger urtvättade handdukar och sängkläder i skåpen. Glädjande är också att få dela med sig, att ge bort sånt som jag inte vill ha längre men som någon annan behöver.


Jordgubbar- Alltid! Jag köper minst ett paket per dag den här tiden, helt ogenerat. Istället har jag valt bort godis, glass, bullar och bröd. Den ansenliga summa pengar jag brukade lägga på vitt socker går nu alltså till jordgubbar. Om jag mår bra? Som en prinsessa :) Till jordgubbarna äter jag ofta naturell Yoghurt som jag ibland rör ner lite vaniljpulver i. Mums! Grädde funkar också fint till, men kanske inte varje dag....


Jag inte nämnt alla mina människor, dom som verkligen förgyller livet. Barnen, maken, familj, vänner och bekanta. Roliga konstiga speciella orginella vanliga- ni är så betydelsefulla!

1 kommentar:

MiTTSeTTe sa...

Jordgubbsvatten och citronvatten finns nu i vårt kylskåp
dagligen tack vare dig;) tack för inspirationen fina!