tisdag, juni 14, 2011

fynd!

Jag har börjat leta efter sysselsättningar. Sånt att underhålla min hemmafruhjärna med så att den inte ska bli alltför förminskad ( ja, jag har haft sommarlov i en vecka och då börjar det hända sånna saker med mig, jag blir mkt lätt uttråkad av att gå hemma...) En sådan aktivitet är att leta efter möbler till nya läggan för en billig penning på blocket och repris/kupan. Jag letar bla ett gammalt skrivbord, eventuellt ett köksbord modell mindre samt en byrå till sovrummet som ska innehålla sängkläder och dylikt och stå i vårt sovrum. Hittills har jag hittat sånt som jag kanske inte behöver men som i mina ögon är skatter.

2 st Blåmålade sängbord från Kupan, a 80 kr

Ett stycke förtjusande söt vit plastfotölj på blocket för 350kr.
Förutom dessa fynd har jag dragit hem en grön plastback för leksaker ( 70tal) och en ljusblå keramikask från uppsala ekeby med teak-lock. Smågrejer har vi redan gott om, men vad gör man när man ser något vackert stå och skrika åt en....Dessutom har vi rensat bort ordentligt mycket. Samtliga soffor utom den vi ska behålla är sålda, billybokhyllorna och ribbstolen åkte till lossbäcken, en fotölj köptes till en gammal dam och även en lampa på fot. Gungställning och rutchkana såldes på direkten. Fortfarande har vi inte fått iväg vår stora dubbelsäng eller mitt runda favoritbord men det ordnar sig nog. Kanske låter det konstigt att vi gör oss av med så mycket möbler, men är det inte så att man köper möbler efter det ställe man bor på. Våra ca 140kvm ska bytas mot 80kvm och inget rum är det andra likt. Det gäller att anpassa sig och vi har börjat den resan.

Inga kommentarer: