måndag, juni 06, 2011

nostaligi

Under våren har bloggen legat i vila och inte uppdaterats så mycket. Kanske för att all tid har ägnats åt uppsats och barn och att kraften och inspirationen inte har funnits på samma sätt som tidigare. Igår gick jag tillbaka i tiden och letade efter en bild på vår vagn (som ska säljas) och blev så glad och nostalgisk när jag såg allt som hänt genom mina egna ord och bilder. Vilken skatt! På många sätt bättre än ett fotoalbum eller en skriven dagbok, då bloggen blir allt i ett, även om jag självklart valt bort att skriva om allt här. Ett stråk av vemod passerade också när jag ser hur fint vi har haft det i Piteå. Jag konstaterar att jag är mycket här och nu och i framtiden vilket underlättar när man som vi måste lämna mycket bakom sig. Huset, högvis med ihopsamlade loppisfynd, barnkläder, skor, leksaker osv. Som tur är finns minnet kvar och jag är så glad att bloggen kan hjälpa mig att komma ihåg om jag skulle glömma bort. Det blir också en pepp för mig att fortsätta skriva och berätta om vårt nya äventyr i huvudstaden. Läste i en blaska om ett par som flyttat från sitt hus in till stan och tidningen kallade det den nya "gråa vågen" som en slags omvänd gröna vågen. I morse när barnen steg upp gick dom direkt ut och lekte på gården medan vi kunde ligga kvar en stund. Det kommer jag att sakna. Tryggheten och lugnet som också innebär en form av frihet. Det är ett högt pris att betala för ett nytt livsäventyr men som jag verkligen tror och hoppas kommer att löna sig. Jag tänker att ni som läser får hänga med som en fisk i vårt gråavågenakvarium....

Inga kommentarer: