söndag, oktober 14, 2007

dagen efter att första snön föll


Idag ägnar vi oss åt traditionella könsmönster. Byter till vinterdäck och fyller frysen med fikabröd. Gissa vem som gör vad?

Men det har också badats på badhus, tittats på tv, handlats och myst med tända ljus. Nu ska trötta ryggen flyta i badkaret på tassar medan make och dotter ägnar eftermiddagen åt uteaktiviteter.

Graviditetsrapport: sammandragningarna ökar i styrka och täthet( oroliga oroas icke, jag är van och oöppnad). Jag har tagit av mig min fina ring för fingrarna sväller. Annars är det lugnt. Imorgon har 31 veckor gått. Bara en sisådär 7-11 veckor kvar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Försiktig klapp på trötta ryggen..

Maria Kvickström Enquist sa...

Vilken fin lampa!
Var rädd om dig Hanna, vila ordentligt.
Kram Maria

Anonym sa...

Bumlingen köpte jag redan -97 när Isak och jag bodde på Docentv.121, för 50 spänn på Myrorna.

Nu har den äntligen hittat sitt rätta hus.

/JL